Eğitim Fakültemizde "Eğitim Programlarının Farklılaştırılması" Konulu Konferans Verildi

TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencilerinin Araştırma Projeleri Destekleme Programında destek almaya hak kazanan “Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Farklılaştırılmış Öğretime Yönelik Bilgilerin ve Öz Yeterlilik Düzeylerinin İncelenmesi” projesi kapsamında Eğitim Fakültemizde "Eğitim Programlarının Farklılaştırılması" konulu konferans verildi.

Prof. Dr. M. Akif Sözer'in konuşmacı olarak yer aldığı konferansa Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Metin Elkatmış, Proje Danışmanı Doç. Dr. Yasemin Kuşdemir, Proje Yürütücüsü İsmail Tülek, öğretim üyeleri ve çok sayıda öğrencimiz katıldı.

Saygı duruşu ve İstiklal Marşı ile başlayan program, "Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Farklılaştırılmış Öğretime Yönelik Bilgilerin ve Öz Yeterlilik Düzeylerinin İncelenmesi”  projesinin yürütücüsü Sınıf Öğretmenliği öğrencimiz İsmail Tülek'in proje hakkında bilgi verdiği konuşma ile devam etti.

İsmail Tülek konuşmasında, "Kıymetli hocalarım ve sevgili arkadaşlarım, Sınıf Öğretmenliği Bölümü 4. Sınıf öğrencisiyim. Doç. Dr. Yasemin Kuşdemir danışmanlığında çalıştığımız TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencilerinin Araştırma Projelerinin Desteği Programı kapsamında  “Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Farklılaştırılmış Öğretime Yönelik Bilgilerin ve Öz Yeterlilik Düzeylerinin İncelenmesi” adlı projenin yürütücüsüyüm. Bu proje konusunu seçme nedenimiz üçüncü sınıfta iken almış olduğumuz Kapsayıcı Dil Öğretimi dersinde farklılaştırılmış öğretim konusunun dikkatimizi çekmiş olmasıdır. Proje kendimizi geliştirmemiz açısından çok yararlı oldu. Bu proje dışında TÜBİTAK 2237 gibi başka projelere katılmama da vesile oldu. Balıkesir, Samsun ve Burdur'daki üniversitelerde katıldığım öğretmenlik eğitimi ile ilgili projeler beni hem akademik anlamda geliştirdi hem de farklı öğretim üyeleri ve öğretmen adaylarıyla tanışmama vesile oldu. Sizlere de akademik açıdan gelişmeniz için fakültemizdeki danışman hocalarımızla birlikte projeler yapmanızı tavsiye ederim. Ayrıca bu konu ile ilgili meslek bilgisi seçmeli derslerimizden Eğitimde Proje Hazırlama dersini tercih edebilirsiniz. Proje ekibim Murat Sevinç, Elif Doğan, Beyza Yalçın ve Danışmanımız Doç. Dr. Yasemin Kuşdemir hocamıza teşekkür ederim." şeklinde konuştu.

Her öğrencinin kendine has yetenekleri ve farklı yönleri olduğunu, farklı sosyo-ekonomik şartlar altında yetiştiğini belirten Prof. Dr. M. Akif Sözer, konuşmasında "Farklılaştırılmış Ögretim"  metodu hakkında bilgi verdi. "Farklılaştırılmış Ögretim" metodunun çocuğun kendi kapasitesini en iyi şekilde ortaya koyabilmesine imkan sağladığını ifade eden Prof. Dr. M. Akif Sözer, "Zeka anlayışı hakkındaki değişen düşünceler eğitim programı geliştirme sürecini etkilemektedir. Alfred Binet gibi öncüllerin üzerine çalışmalarını inşa eden, Robert Sternberg, Howard Gardner ve Carol Dweck gibi psikologlar zeka kavramını eskisinden daha geniş ve esnek bir şekilde tanımlamışlardır. Çevre ve olanaklar kişinin zeka kapasitesini doğrudan etkileyebilir. Ayrıca, zeka gelişimseldir ve onun gelişimi bireyden bireye farklıdır. Ayrıca, zeka farklı kültürlerde farklı anlamlara sahiptir.Çevre ve olanaklar zekayı etkilediği için tüm öğrenciler için eğitim programı, olanaklar açısından zengin olmalı ve öğrencilerin geniş çapta zeka türlerini ve becerileri tanımalıdır." dedi.

Konferans sonunda Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Metin Elkatmış, Prof. Dr. M. Akif Sözer'e teşekkür belgesi verdi.

Program, Prof. Dr. M. Akif Sözer'in Şehide Kılınç ile birlikte yazmış olduğu "Farklılaştırılmış Ögretim" kitabını öğrencilerimize hediye etmesi ve toplu fotoğraf çekimi ile sona erdi.